Jeg har valgt at begynde en dansk blog – hvor jeg vil dele historier og nyheder med fokus på at afdække den galskab som vi som menneskehed eksisterer i og som – hvor vi negligerer Liv til fordel for mentale virkeligheder der absolut intet har noget med den Faktiske Virkelighed at gøre.

Den danske blog, vil ligesom den engelske, være en del af Lige Penge for All Projektet hvor vi står sammen for at ændre både de økonomiske og politiske systemer i verden.

Jeg er ikke vant til at skrive på Dansk, da jeg har skrevet primært på engelsk i den årrække hvor jeg har deltaget i Lige Penge for Alle Projektet – så det vil blive spændende at vende “hjem” til modersmålet og at skulle oversætte nogle af de grundlæggende begreber i Lighed i Verden bevægelsen. Selv disse ord føles tomme at skrive på Dansk og jeg vil arbejde med at finde oversættelser der er klare og præcise. Nogle gange vil det være nødvendigt at bruge de Engelske ord og simepelthen fordanske dem, for at sikre at den præcise betydning af ordene kommer frem. F.eks. overvejer jeg om ordet “Equality” ikke simpelthen bør oversættes til Equalitet – i stedet for det Danske ord “Lighed” – der jo netop ikke har sammen tyngde.

Her vil jeg i øvrigt meget gerne modtage forslag og ideer til hvordan disse begreber bedst kan oversættes.

Anna Brix Thomsen

